Tuesday 25 December 2018

J'aime- je n'aime pas








Do you know how to express when you like or don't like something? There are a lot of way to say if you appreciate or not. Let 's find out!

The basics


Positive sentence: J'aime                   


Sentence with aimer + complement.
Image result for j'aime les fruits
J'aime les fruits. I love fruits.
         complement

Sentence with aimer + Verbe in infinitive.

J'aime manger. I love eating.
           verbe

Sentence with aimer + Verbe in infinitive +complement.

J'aime manger les fruits. I love eating fruits.
             verbe   complement

Negative sentence: Je n'aime pas

Sentence with ne pas aimer + complement.

Je n'aime pas les fruits. I don't love fruits.
                  complement

Sentence with ne pas aimer + Verbe in infinitive.

Je n'aime pas manger. I don't like eating.
                      verbe

Sentence with ne pas aimer +  Verbe in infinitive +complement.  I don't like eating fruits.

Je n'aime pas manger les fruits.
                       verbe   complement


Other expressions to say that you like or dislike.

There are many other expressions to say

J'adore  》 I love, I adore.
Je déteste 》I hate.
Je m'intéresse à 》 I am interested in, I am fond of.
Je ne m'intéresse pas à  》 I am not interested in, I am not fond of.
Je suis fou de  》 I am crazy about.
Je ne suis pas fou de  》 I am not crazy about.
Je suis fan de   》I am a fan of.
Je ne suis pas fan de  》  I am not fan of.

Adding adverbs 

To intensify your feeling, you can add adverbs after j'aime, je n'aime pas : beaucoup, peu, bien, pas du tout....

Il n'aime pas du tout le vélo. He doesn't like riding bike at all.

Les enfants aiment beaucoup le chocolat mais ils aiment peu la soupe. Children like chocolate but they like a bit soup.





No comments:

Post a Comment

Don't let your child forget French!

Your child was able to benefit from French lessons during the school year. You have seen his progress and he is very proud to know the basic...